Stále unavený?

Prvou príčinou prečo ste unavený môže byť aj príliš vysoká dávka spánku. Pokiaľ denne spíte 10 hodín a viac, je to typická príčina prečo ste aj po zvyšok ospalý, a v noci nemôžete zaspať. Telo je totiž už na to navyknuté, na pohodu že môže byť celý deň vypnuté. Preto spite 6-8 hodín, a po ráne na prebudenie si dajte kávu, alebo ihneď po prebudení veľký pohár vody. Raňajky si doprajte s komplexnými sacharidmi ktoré obsahujú napríklad ovsené vločky. Raňajky sú základ dňa pre energicky a pozitívne naladený deň. Raňajkovať je vhodné 20-40 minút po prebudení, kedy je vaše telo dostatočne prebudené.

kočky
 
Ďalšou príčinou ospalosti môže byť aj oslabený imunitný systém. Prejavuje sa to tak, že aj keď ste vyspatý primerane hodín, nevládzete, ste slabí, dostávate herpesy alebo iné náznaky oslabeného imunitného systému. Siahnite po dávke ovocia ktoré obsahujú poriadnú dávku vitamínu C ako napríklad pomaranče, jablká, kivi alebo iné. Môžete tiež navštíviť lekáreň a zakúpiť si doplnky výživy s potrebnými vitamínmi a minerálmi pre posilnenie imunitného systému. Ak časom nepomôže ani to, navštívte vášho lekára.

spánek
 
Počas dňa sa nevracajte do postele. Zoberte si príklad že keď počas dňa si ľahnete s telefónom v ruke začnete pozerať nejaké video, alebo budete si s niekým písať, únava po nejakej polhodinke na vás príde, a vám sa už ani nechce vstávať. Telo prestane mať pohyb a začne opäť odpočívať. Tiež zabudnete na vaše činnosti ktoré ste mali cez deň spraviť a začnete byť lenivý, čo vo vás vyvolá ďalšiu zbytočnú dávku vyčerpanosti. Preto počas dňa aktívne zostávajte v pohybe, choďte sa niekam prejsť, alebo si zájdite do posilňovne a zacvičte si. Samozrejme v posilňovni sa nenamáhajte do zlyhania, pokiaľ nechcete byť po cvičení príliš unavený. Doprajte si ľahký kondičný tréning, ktorý bude prospešný pre vaše zdravie a vytrvalosť.

4.5
06