Google prichádza hrať

Teraz chce Google transformovať priemysel videohier a na tomto týždni Tech Tent preskúmame, či jeho nová služba Stadia naozaj znamená smrť konzoly.
 
Hracia plocha, ktorá sa konala v pondelok na konferencii Games Developers Conference v San Franciscu, sa zdala jednoduchá, ale presvedčivá. Spoločnosť Google ponúkala streamingovú hernú službu, ktorá by vám umožnila prístup ku všetkým druhom horúcich titulov na ľubovoľnom type obrazovky so všetkými ťažkými zdvíhaniami v oblaku. Bye bye konzola, ahoj druh Netflix pre hry.

google
 
Ale skôr, než budeme posielať všetky tie Xboxs, PlayStation a Nintendo Prepne na popol histórie, je tu niekoľko otázok, na ktoré treba odpovedať. Bude širokopásmové pripojenie väčšiny hráčov dostatočne rýchle, aby sa streamingová služba stala atraktívnou ponukou? Budú všetci vývojári na palube? A je spoločnosť Google tou pravou spoločnosťou, ktorej dôveruje budúcnosť herného priemyslu?
 
Keza MacDonald, editor hier v Guardian, má svoje pochybnosti. Ona robí bod, že zatiaľ čo Netflix diváci budú tolerovať príležitostné buffering televíznych programov, hráči zistia, že netolerovateľné: "Čo robí hru pekné hrať je okamžitá odozva. Takže aj ten najmenší kúsok oneskorenie alebo oneskorenie, alebo koktanie alebo čokoľvek takto to zničí. "
 
Phil Harrison, výkonný riaditeľ spoločnosti Google zodpovedný za Stadiu, hovorí, že služba bude používať "niektoré veľmi dômyselné komprimačné algoritmy v našich dátových centrách, aby sme vám zabezpečili čo najkvalitnejší zážitok v najlepšej možnej šírke pásma."
 
Kým ponuka hier na začiatku predstavenia vyzerala tenká, sľúbil, že veľké tituly od veľkých vydavateľov prídu na platformu v najbližších mesiacoch. Spoločnosť Google však nemôže očakávať, že si etablovaní hráči budú sedieť a sledovať, ako kradne obed.
 
Spoločnosť Microsoft pripravuje vlastnú streamingovú službu a ani konzola Xbox ani Sony PlayStation sa v dohľadnej dobe nezmiznú.

seatch
 
Google má určite aj finančné prostriedky a technológie, aby sa úspech služby cloud hry. Existujú však otázky o jeho výsledkoch, pokiaľ ide o výrobky, za ktoré musia ľudia platiť. Jeho Pixel telefóny získali dobré recenzie, ale skromný predaj, Google Glass bol drahý flop a môže si niekto spomenúť, čo sa stalo so službou Google TV?
 
Keza MacDonaldová tiež pýta, ako pohodlní hráči budú s firmou, ktorej obchod bol postavený na zhromažďovaní osobných údajov na predaj reklamy: „Myšlienka predplatiteľskej služby v štýle Netflix, ktorá tiež v podstate ťaží moje údaje a predáva ich, nie je úžasná.“
 
Potom je tu otázka spojenia Stadie s YouTube, kde Google bojoval proti zneužívaniu a nenávistnému správaniu. Platforma bude silným marketingovým kanálom pre streamingovú službu a zdrojom rizika poškodenia dobrého mena mladých ľudí, ktorí čelia šikanovaniu.

Google prichádza hrať
4.3 (85.71%)7